Thursday, June 30, 2011

Rahsia Allah

"Andainya kau adalah jodohku yang tertulis di Lauh Mahfuz, Allah pasti akan menanamkan rasa kasih dalam hatiku dan hatimu. Itu janji Allah, akan tetapi selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu jangan dibazirkan perasaan itu kerana kita masih tidak mempunyai hak untuk berbuat begitu..."

It takes a minute to have a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone and it takes a lifetime to forget someone

"Indeed"

Allah berfirman "Aku menurut sangkaan hamba kepadaKu, dan aku bersamanya apabila dia ingat kepadaKu. Jika dia ingat kepadaKu dalam kelompok orang orang yang lebih baik dari kelompok mereka, Jika dia mendekatkan kepadaKu sejengkal maka Aku mendekat kepadanya sehasta, Jika dia mendekat kepadaKu sehasta maka Aku mendekat kepadanya sedepa. Jika dia datang kepadaKu dengan berjalan maka Aku datang kepadanya dengan berlari lari kecil" (Sahih Bukhari)

Cintailah Allah dan Allah akan memelihara cinta yang tersulam indah sesama manusia :)

"Ya, Tulang Rusuk takkan tertukar"


Wahai Hati, cukup cukuplah engkau merepek meraban ok, please? Thank you :)

4 comments:

fuad ansari said...

hamba sudah terbau nasi minyak.. wangi baunya.. (",)

dream_catcher said...

eh si Fuad ni, takpelah aku ameenkan saje doa ko nye...ameen :)

Fuad, thank you banyak banyak, ko kawan yang sangat baek :)

namasayatihah said...

nice post...btw, hati itu sentiasa merepek...;)

dream_catcher said...

ye Tihah, hati ni gedix, bia kan dia, jgn di layan sgt :P

doa yang ni pon best :)

Ya Allah,,
Jika Engkau Menciptakan Dia Untuk Ku,
Ajarlah Aku Untuk Lebih Bersabar Lagi,,
Dan Mengerti Akan Keadaannya,,
Tapi Jika Dia Tercipta Bukan Untuk Ku,,
Lindungilah Dia & berikan Dia Kebahgiaan Selalu,
Meskipun Tanpa Aku Disisi....
Amin Ya Robbal Alamin..