Monday, September 12, 2011

manis

Aku pernah ditanya, laki laki yang macam mana penyejuk di  mata dan di hati?

without hesitation I answered, yang faham luar dalam :)

I know it's hard 'cause so often I've got;

"Kau ni susahlah nak faham"

"Adoi, at least I tried to understand you"

"Penat nak faham budak ni"
---
This is me, and I've tried to change, I'm doing all I can probably partly is my fault but..

This morning on the way to Shah Alam;

"Hidayah, goodluck, aku doakan kau, semoga Allah mudahkan segala urusan kau, tak mau sedih sedih lagi okay"

I cried. I cried for oh! so many reasons. He understands me. I know he's talking about something else not only the journey to Shah Alam and I know he cared.

I cried because terasa ukhwah itu sangat manis.

I cried because dia faham luar dalam at the same time he's taken :P

"Semoga anda sentiasa berbahagia selalu dunia and akhirat"

Menunggu itu terkadang pahit dan sakit kan...tapi menunggu dengan sabar dan tawakkal itu sangat manis...sabar...sabar...sabar...The best has yet to come, insyaAllah :)

PS You (whoever you are), I know you're out there, I just have to wait a little longer because I know you're worth it :)

5 comments:

namasayatihah said...

pndai pun..the best is yet to come..i always said, have faith..tp kdg2 hati sentiasa terdetik kenapa ALLAH uji smpi mcm ni sekali??kenapa ssh sgt nk bertemu jodoh??

mayb ALLAH nak kite ssh2 dulu kt hid...;)
doakan hati tihah terpelihara ya..lately hati ini agak bergelora pdhl everything seems ok..mayb ujian DIA nk kasi kot..haihs~

sorry ramblings..hee~

dream_catcher said...

ehhh takpe Tihah, hid sudi je mendgr your ramblings. no worries

yep, terkadang terdetik dek hati, kenapa tp perlu istigfar balik...

takpe, bila kita ucap Yakin dengan ketentuan Allah itu, di saat itulah Allah menguji kita, and if Allah uji kita, kita pasti bole over come insyaAllah...yep kita sbr, insyaallah berbaloi2 :)

syg Tihah!

Anonymous said...

;)

dream_catcher said...

hai dayek la ni ye :P

dream_catcher said...

ke sen? rsnya sen :P