Wednesday, April 6, 2011

CUN! Movie

Hari ini aku dibebel lagi oleh mama "suka sangat pergi tempat lagha tuh, nak rahmat Allah kenelah tinggalkan semua itu, nak rezeki dari Allah kenelah seimbang"

Aku senyap sahaja, deep down I know mama patut marah, she loves me to death, I took her hands and cium minta maaf.

Today I went to Alamanda to watch Cun! with BFF, aku guna alasan mahu fotostat itu ini untuk hari Jumaat ini, sememangnya aku sangat serabut untuk hari Jumaat ini. This morning I woke up crying again, rindu barangkali, so I decided to go out.

Cun!, cerita melayu yang biasa biasa sahaja. setakat mahu gelak gelak, suka suka, boleh lah. tapi ended up aku menangis juga. Well, if you know me that well, aku memang kuat menangis pun. Tak boleh tahan lah part Remy Ishak cakap, aku orang kampung sahaja, memang tak setanding dengan kamera kau yang banyak, memang banyak pon tapi ingat kau banyak duit boleh buat sesuka hati.

Mungkin juga sebab aku suka sangat dengan Maya Karin, aku pergi tengok. Cun! ini cerita tentang budak kampung ingin bercinta dengan budak bandar. Eh! banyak juga pesanan yang boleh didapati dari cerita ini seperti, orang bandar patut kurangkan guna energy untuk elak global warming and climate change, lagi satu, orang kampung pon kene kurangkan guna pesticide yang tidak organic.

Selain aku cuba untuk selam selam cerita ini, aku suka bila BFF komen "mungkin benda benda ini terjadi pada artis artis kita, realitynya; kawen kontrak, sponsor, dan lain lain"

"Ah! Siapa kata KLCC tak padan dengan sawah padi?" 


I've told you once and I'm going to tell you again "Buat tindakan jangan ikut emosi sahaja"


No comments: